rozmiar czcionki: A A A
Strona główna BIP Mapa witryny
(?)
Strona główna / Dostęp do informacji publicznej nie udostępnionej w BIP
Środa, 16.10.2019 roku

Dostęp do informacji publicznej nie udostępnionej w BIP

ZASADY OGÓLNE

Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej ( Dz.U.z 2001r. Nr 112, poz.1198 z późn. zm.) precyzuje konstytucyjny zapis art. 61 o prawie obywateli do informacji o działaniach władz publicznych.

Prawo do dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu. Od osoby wykonującej to prawo nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego (art.2 ust. 2).

Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach

Zgodnie z art. 3 ustawy, prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienia do:

 

Nazwa Format Rozmiar Pobierz
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej nie zamieszczonej na BIP 22 kb

pobierz

 

INFORMACJE PODLEGAJĄCE UDOSTĘPNIENIU

Artykuł 6 ustawy szczegółowo określa rodzaj informacji stanowiącej informację publiczną, która podlega upublicznieniu tj. o:

FORMY UDOSTĘPNIANIA INFORMACJI.

Zgodnie z art. 7 ust 1 ustawy informację publiczną udostępnia się w drodze:

OGRANICZENIA W DOSTĘPIE DO INFORMACJI.

Odmowa udzielenia informacji może nastąpić tylko ze względu na jej niejawność (ochrona danych osobowych, prawo do prywatności, tajemnica państwowa, służbowa, skarbowa, statystyczna). Odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, od której odwołanie rozpatruje się w terminie 14 dni ( art. 16 ustawy).

UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI NA WNIOSEK

Zgodnie z ustawą (art.10 ust. 1) informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek.

Jeżeli informacja może być przekazana niezwłocznie, w formie ustnej lub pisemnej, osoba występująca o informację nie składa pisemnego wniosku.

Instytucja udostępniająca informację ma obowiązek umożliwić jej skopiowanie, wydrukowanie, przesłanie lub przeniesienie na powszechnie używany nośnik informacji.

WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej (druk do pobrania) należy złożyć w sekretariacie Urzędu.

OPŁATY

Za udzielenie informacji publicznej mogą być pobierane opłaty, jeżeli Urząd będzie musiał ponieś dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub komicznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku ( art.15). Wnioskodawca w terminie 14 dni od złożenia wniosku zostaje powiadomiony o wysokości opłaty.

W Powiatowym Urzędzie Pracy w Mrągowie, dostęp do informacji jest bezpłatny w formach:
a)informacji ustnej,
b) wglądu do dokumentów w siedzibie PUP w Mikołajkach,
c) wywieszenia informacji na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu,
d) przegrania informacji na dyskietkę lub CD-ROM wnioskodawcy.

W pozostałych formach dostęp do informacji jest płatny w wysokości:
a) za sporządzenie kserokopii dokumentów lub danych w formacie A-4- 0,50zł za każdą stronę,

b) zapisanie informacji na nośniku informatycznym:

c) za przesłanie drogą pocztową:

O wysokości opłaty za udostępnienie informacji publicznej Wnioskodawca zostaje powiadomiony w terminie 14 dni od złożenia wniosku. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Udostępnienie informacji na wniosek następuje „ bez zbędnej zwłoki", nie później niż w terminie 14 dni od złożenia wniosku (art.13 ust.2). W przypadku, gdy niemożliwe jest zachowanie tego terminu, należy powiadomić wnioskodawcę ( w terminie 14 dni) o powodach opóźnienia w przekazaniu informacji oraz o nowym terminie nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od złożenia wniosku.

TRYB ODWOŁAWCZY

W przypadku odmowy udostępnienia informacji publicznej wnioskodawcy przysługuje odwołanie zgodnie z przepisami Kodeksu postępowani administracyjnego.

Odwołanie od decyzji rozpatruje się w terminie 14 dni.

 

Powiatowy Urząd Pracy
w Mrągowie

ul. Kopernika 1
11-700 Mrągowo

Godziny urzędowania:
poniedziałek - 7.15-16.00
wtorek-piątek - 7.15-15.15
Przyjmowanie interesantów:
poniedziałek - 7.15-16.00
wtorek-piątek - 7.15-14.00

Telefon
(89) 743-35-00

Faks
(89) 743-35-01

E-mail:
olmr@praca.gov.pl
sekretariat@pupmragowo.pl

Instrukcja BIP :: Zastrzeżenia :: Ochrona prywatności :: Dostęp do informacji publicznej nie udostępnionej w BIP :: Redakcja :: Jak szukać?
Ostatnia zmiana: brak danych; osoba odpowiedzialna: Lidia Posiadała
Odwiedzin na tej stronie: 2724, Statystyki serwera, Rejestr zmian